MARTÍNEZ RIBOT, NÚRIA
El llibre que ens descobreix lautèntica revolució pedagògica de les escoles catalanes al segle XXI.
Són necessaris els deures? Cal fer exàmens per avaluar el coneixement dels nens? Sha de prohibir el mòbil a les aules? Realment fan falta els llibres de text en un món on tot es troba a internet? Lescola catalana del segle XXI està vivint una època de canvis. Moltes escoles i instituts han engegat nous projectes que tenen com a objectiu transformar la manera densenyar. Més enllà dels grans projectes, milers de mestres duen a terme pràctiques educatives que es desmarquen de la tradicional classe magistral. Pretenen emfatitzar el pensament crític, la creativitat i que lalumne tingui competències per a la vida. Una actitud que no és nova i que beu de la rica tradició històrica de renovació pedagògica de Catalunya.
«Lescola ha de ser un lloc dins del món: no pot estar aïllada, ha danar canviant contínuament. Ara hi ha desencaixament entre el que ofereixen la majoria descoles i el que necessiten els joves. Hi ha una urgència de canvi». Francina Martí, presidenta de lAssociació Rosa Sensat
«Cada vegada més, la gent veu que leducació no es dóna només a lescola. Leducació es troba en les xarxes socials, en el món de la cultura, en el que passa fora, en les extraescolars i un llarg etcètera. La gent sadona que tot això és molt important i que, a fora, les coses canvien i que els canvis no entren prou a dins de lescola». Jaume Carbonell, pedagog